Om Agilokliniken

Christer Cromell och Patrik Sundström grundade Agilokliniken 1991 då under namnet Stockholm/Tumba Naprapat & Idrottsskadeklinik. Vår ambition har hela tiden varit att utveckla företaget till en verksamhet som står för kvalité och behandlingsmässig effektivitet. Alla våra terapeuter är anställda med kollektivavtal, och därmed inte konsulter, detta gör att vårt interna remiss system kommer att fungera bra, med patienten i centrum. Vi är noggranna med rekrytering av våra naprapater, sjukgymnaster och kiropraktor och strävar efter att ligga i framkant vad gäller maskinell utrustning och vara pålästa vad gäller forskning kring besvär i rörelseapparaten. Vi vill ligga i toppsegmentet gällande våra terapeuters kompetens och behandlingsmässiga handlag.
Oavsett om du behöver naprapat i Stockholm, rehabilitering på Södermalm, kiropraktor i Tumba eller naprapat i Solna så står vårt breda nätverk till ditt förfogande. Vi är i dagsläget ca 35 medarbetare fördelade på sju mottagningar. Dessa ligger i Stockholm City, Södermalm, Sickla/Nacka, Tumba, Häggvik och Arenastaden i Solna. Våra naprapater, sjukgymnaster/fysioterapeuter och kiropraktorer är alla mycket välutbildade och kunniga och pålästa. Vår framgång ligger i internutbildning och internt samarbete. Alla naprapater och fysioterapeuter behövs hos oss, vare sig man är mer allmänt kunnig inom smärta i rygg och nacke eller har specialintresse inom exempelvis axel, armbåge, knäskador eller ont i hälen. I år beräknar vi göra ca 50000 behandlingar på våra kliniker runt Stockholm. Detta är vi stolta för! På Agilokliniken står patienten alltid i fokus, och vi försöker vara så inlyssnande vi kan. När vi märker att ett besvär ligger i någon av våra övriga medarbetares kompetensområde internremmiterar vi mellan oss för att uppnå bästa resultat. Det är viktigt för oss, att kvalitet och effektivitet uppnås i varje möte med en patient. Därför håller vi oss uppdaterade, och vår ständigt växande erfarenhet och kunskap av manuell medicin, fysioterapi och avancerad träningsteknologi skapar friska och nöjda patienter. Vi månar om våra medarbetare och vill skapa schyssta villkor i vår verksamhet och har kollektivavtal. Vi avsätter bland annat tjänstepension och privat sjukvårdsförsäkring. Allt detta samverkar för att du ska få bästa möjliga vård hos oss.

Medarbetare